Байгууллагын эрхэмсэг оршихуйг тухайн байгууллагын хувьд цоо шинээр тодорхойлох боломж анх 2008 онд тохиосон юм.
Би өмнөхөн бичсэн билээ. ...'its not about getting to the top of the mountain but climbing it.'... Уулын оройд гарснаараа хүний, байгууллагын, улс орны амьдрал утга учиртай болдог юм биш. Харин ууланд мацах явдал тэдний утга учир болой.
Байгууллагын үндсэн философи нь 4 чухал зүйлээс бүрддэг.
1. Mission statement - why do you exist? what is your reason?
2. Vision - after your impact, how would it be? or simply where you want to be?
3. Values - what is your belief?
4. Strategy - how you are going to achieve it?
Монголд бол эдгээр дөрөв нь 1. Эрхэмсэг оршихуй (манайхан эрхэм зорилго гэж ташаарсан), 2. Алсын хараа, 3. Үнэт зүйлс, 4. Стратеги нар болно.
Ер нь бол эдгээр зүйлсийг удирдлагын зүгээс юу ч гээд тодорхойлчихож болно. Гол нь түүнийг компанид ажиллаж байгаа бүх хүн ойлгох нь чухал. Дэлхий даяар 300 мянган хүнтэй Ситибанк үүнийг яаж бүх хүндээ яг нэг хүн ойлгосон мэт ойлгуулах вэ.
Миний хувьд дээрх асуудалд л санаа зовж байсан тул компанийн бүх хүн өөрсдөө ЭО-оо тодорхойлоход гар бие оролцох нь чухал гэж үзсэн юм. Ингээд бүх ажилтнууддаа үүрэг өгсөн. Хүн бүр хамгийн багадаа 3 хувилбараар компанийн эрхэмсэг оршихуйг 3 сарын турш тодорхойлж ир гэв. Хугацааны эцэст бид хүн бүрийн ЭО-г том самбар дээр бичээд хэдэн цаг хэлэлцсэний эцэст ЭО-гоо тодорхойлсон юм.
"Бид даатгалын зах зээл дээрх стандартыг тогтоож, хүн төрлөхтөний сайн сайхны төлөөх үйлчилгээг үзүүлнэ"
Үүний үг бүр нь гүнзгий утга учиртай.
Энэ бол бидний хүрэх гэж буй зорилго биш. Энэ бол бидний оршин буй мөн чанар, яагаад тухайн хүн тэр компанид нэгдэн орсон шалтгаан юм. Бид хөгжиж, томрох тусам дээр дурьдсан эрхэмсэг оршихуйн цар хүрээг байнга тэлж явах учиртай.
Өрсөлдөгч компанийн захирал маань намайг ажлаа хүлээлгэн өгөх болсоныг дуулаад "...Танай компани даатгалын зах зээл дээр олон сайхан үлгэр жишээ үзүүллээ..." гэж хэлж билээ. Нэгэн телевизийн захирлын өрөөнд ортол ширээн дээр нь манай жилийн тайлан (Annual report) хэвтэж байна. Мань эр "ийм өндөр чанартай зүйлсээс л санаа авч байна шүү дээ..." гэсэн юм. Энэ бол манай хамт олны зах зээл дээрх стандартыг тогтоож ирсэн бахархал байлаа.
Хамгийн том нь хамгийн мундаг нь биш. Харин хамгийн их эерэг нөлөөлөл, зөв үлгэр дуурайл үзүүлж чаддаг нь хамгийн мундаг нь.
Бид эцэст нь үүнийг People working 4 People концепц болгон хөгжүүлж байна.
No comments:
Post a Comment