Friday, March 4, 2011

Маркетинг

Олон улсын санхүүгийн зах дээр үнэ ханш байнга л хэлбэлзэж байдаг. Секунд тутамд хөдөлж байдаг. Хөдөлгөөн бүрийн араас тайлбар явдаг. Харин ихэнх тайлбар нь зүгээр энгийн ажиглалт дээр үндэслэж, бодит мөн чанарыг олж хараагүй байдаг.

Маркетинг бол дайн тулаан, маркетингийн менежер бол тусгай салааны ахлагч, дайснуудаа төөрөгдүүлж сул талд нь цохилт өгнө гэх мэт инээдтэй зүйлс энд тэндэхийн маркетингийн номонцорууд дээр бичсэн байх юм. Сайн судлаж байгаад нам цохино гэх мэт.

Хангалттай мэдлэг хийгээд сэтгэн бодох чадваргүй хүн дан ганц өөрийн тухайн үеийн ажиглалт дээр үндэслэн дүгнэлт гаргах нь ийм л хортой үр дагавартай. "Дэлийг нар тойрон эргэдэг", "Маркетинг бол дайн", "Гадаадад явбал англи хэл сурна, явахгүй бол үгүй", "Мундаг сургуульд сурвал мундаг болно" гээд хөвөрнө биз.

Маркетингт өрсөлдөгчийн талаар ямар нэг асуудал байдаггүй. Маркетингт зөвхөн харилцагчийн тухай л асуудал байдаг. Ер нь дайн буюу хүн хүнээ алах нь өөрөө философийн логикгүй, шунахай сэдэлтэй, араасаа самуурал, сүйрэл дагуулдаг тул тиймэрхүү зүйлтэй зүйрлэж маркетингийг ойлгох нь өөрөө сүйрлийг л авчирна. Цааш нь үргэлжлүүлээд харвал баахан өрсөлдөгч ба харилцагчаа залилах, төөрөгдүүлэх тухай бичсэн байх юм. Инээдтэй юм. Мэдлэггүй чамд хоёр компанийн маркетингийг ажиглахад бие биенээ залилаад байгаа юм шиг харагдаад байж л дээ. Аргагүй, чамд угаасаа философийн суурь, мэдлэгийн төвшин, маркетинг хийж үзсэн туршлага байхгүй дээрээс нь чиний өөрийн чинь үйл хэрэг дандаа залилан, хүмүүстэй тэмцэх тэмцэл дээр суурилсан учраас тэгэж дүгнэх нь аргагүй.

Анх сургуулиа төгсөхөд надад багшаар үлдэх санал тавьсан юм. Cool санагдаж байсан боловч би татгалзсан. Би амьдралын талаар, дэлхийн ертөнцийн талаар юу ч мэдэхгүйгээ мэдэж байсан, би тэрнийг мэдэхийг хязгааргүй хүсч байсан учраас тэр. Би өөрийнхөө мэдэхгүй, хараагүй зүйлийг номноос уншаад бусад хүмүүст яаж зааж болохыг төсөөлөхгүй байлаа. Ном бол нэг л этгээдийн нэг өнцгөөс харсан бодол. Тэр бодлуудын том хувь нь зөвхөн бүдүүлэг ажиглалт дээр суурилсан худлаа зүйл байх магадлалтай.

Маркетинг бол байгууллагийн үндсэн функцүүдийн нэг. Энэ бүх функц "Эрхэмсэг оршихуй" (vision) дээр суурилан гардаг. Эрхэмсэг оршихуй бол эрхэмсэг л оршихуй. Timeless, flawless, dimensionless and divine. Эрхэмсэг оршихуйд өрсөлдөгчийг авч үздэггүй.

Өрсөлдөгч тэгвэл хаана багтах юм бэ гэж үү.

Өрсөлдөгч бол ердөө л гадаад ертөнц, хүрээлэн буй нийгмийн нэг хэсэг, нэг субъект. Эрхэмсэг оршихийн тулд хүрээлэн буй ертөнцийг бүгдийг нь судлаж, бүгдэд нь зохицуулж, бүгдэд нь "эерэгээр" нөлөөлж ажилладаг.

Өрсөлдөгч бол харилцан хүндэтгэл, харилцан суралцахуй, харилцан хурцлахуй. Тэрний сул талд нь цохиж болохгүй шүү дээ. Тэгвэл эрхэмсэг оршиж чадахаа болино. Ар нуруунд нь хутга зоовол чи өөрийгөө алдах болно.

Маркетинг бол урлаг. Дайнд deceipt (мэхлэлт) л гэж байдаг болохоос урлаг гэж байдаггүй юм. Дайтах урлагийн тухай дурын ном аваад үз тэнд зөвхөн мэхлэх гэж байгааг харах болно. Мэхлэх урлаг гэж байж болох юм уу.

Маркетинг бол урлаг.

No comments: