Wednesday, March 12, 2014

Тэгш хэмийн гайхамшиг - Иррационал ба Рационал


Нокиа ид үедээ 100 илүү модел зардаг хэзээ ч дийлдэхээргүй аварга том корпораци байв. Дэлгэгддэг, жижиг, том, өнгөт дэлгэцтэй, интернетэд ордог, төмөр гадаргуутай гэх мэт ямар ч хүн өөртөө тохирох загварыг сонгоод авахаар тийм л олон төрлийн утас хийдэг байж. Гэтэл ганцхан шөнийн дотор эргэлт гарч iphone буюу ганцхан загварын өрсөлдөгч утас гарч ирээд Нокиагийн түүхийг үндсэнд нь дуусгасан.

Хэрэглэгчийн хэрэгцээ шаардлагыг Нокиагийн 100 илүү загварын утас бүгдээрээ нийлээд ч хангаж чадсангүй, харин Iphone, ганцхан утас хар, цагаан, баян, ядуу бүх хүний хэрэгцээ шаардлагыг хангажээ. Урлагийн бүтээл гэж энэ буюу.

Хэрэглэгчийн хэрэгцээ шаардлага гэж юу юм бэ? Хэрэглэгчийн хэрэгцээ шаардлага гэж хэрэглэгч өөрөө ч ойлгохгүй байгаа, удахгүй тэр зүйлийг асар ихээр хүснэ гэдгээ ч мэдэхгүй байгаа тэр зөн билгийг хэлж байгаа юм. Түүнийг Стив Жобс байнга амжилттай олж хардаг байв.

Маркетингийн шилдэг номон дээр бичиж байна аа. Харилцагч бол үнэнч. Брэндээ солих тун дургүй. Тийм учраас зах зээлд түрүүлж орсон нь л ялдаг.

Үнэн. Бас туйлын худал.

Энд хүн гэж амьтаны тэгш хэмийн гайхамшиг гарч ирж байгаа юм.

Хэрэв бид тийм хуучинсаг, шинэ зүйлээс айдаг амьтад байсан юм бол агуйдаа хэвтэж байх байсан юм. Хүн далд ухамсартаа байнга шинэ зүйлийг хүсэн мөрөөдөж, шинэ зүйлд тэмүүлж (иррационал ) байдаг бол харин ухаан бодолдоо байнга эрсдэлийг тооцоолж, аливаа шинэ зүйлээс айж явдаг (рационал).

Эцсийн эцэст рационал бодол иррационал шийдвэрт дийлддэг нь маркетингийн хууль юм бус уу.

Аливаа маркетингийн ялалтанд хүрэхийн нууц нь хүний мөн чанар буюу иррационал сэтгэлгээ, заримдаа далд ухамсар гэж нэрлэж болох - тэр төвшинд нэвтэрч орон, өнгийж харах явдал юм гэж бодно.

Яриа бол хоосон үгс, харин түүний ард ямар хүсэл нуугдаж байгааг нэвт шувт харж мэдэж сурсанаар магадгүй далд ухамсарт ойртож болно.



No comments: