Хүний амьдрал ертөнцийн цагаар нүд ирмэж амжаагүй байхад дуусдаг. Тийм ч учраас хүн гэдэг амьтанд "том зургийг" харахад хүндрэлтэй байдаг биз. Түүний хувь тавилан нь ертөнцийнхтэй харьцуулахад дэндүү "богино".
Хувь тавилан гэдгийг бид цикл гээд нэрлэчихэж болно. Хэрэв хувь тавилан цикл юм бол түүний график доорх шиг харагдана.
Ертөнцийн үйл явцын цикл -график
Хугацаа
Бидний (бид гэдэг нь энэ удаа хүн, амьтан, уул, гариг, од) оршихуй нь үндсэндээ хоёр (3-4 байж магадгүй) хэмжээсээр илэрхийлэгддэг билээ.
1-нь. бодит хэмжээс буюу 3 хэмжээс юм. Энэ нь урт, өргөн, өндөр болно. Энэ хэмжээс нь аливаа эд зүйлсийн (хүнийг оруулаад) биет хэмжээсийг харуулна.
2-нь. үйл явцын хэмжээс буюу хугацаа юм. Энэ нь өнгөрсөн, одоо, ирээдүй болно.
Энэ 2 хэмжээс бие биенээс тусдаа оршихгүй. Тийм учраас ертөнцийг 4 хэмжээстэй (урт, өргөн, өндөр, хугацаа) гэж хэлдэг.
Ертөнцийн хувьд хугацаа зогсдоггүй, бидний мэдэж байгаагаар давтагдаагүй байна. Цаг хугацаа зогсдог байж болно, хэрэв тэглээ гэхэд тэр нь биднийг оршин тогтноогүй үед тохиох учир бидэнд хамаарахгүй.
Хугацаа өөрөө чиглэлтэй. Үүнийг Улаанбаатраас Дархан орохоор явж буй машинтай зүйрлүүлж болно. Тэр машины биет хэмжээс нь түүнийг урт, өргөн, өндөр болгож харагдуулах бол тэр машины явж буй чиглэл нь түүнийг утга санаатай болгоно. Өөрөөр хэлбэл оршин тогтнох шалтгаан - оршихуйтай болгоно.
Тийм учраас хугацаа гэсэн хэмжээс байхгүй үед биет хэмжээс огт утгагүй (зорилгогүй) болох юм.
Цаг хугацаанд зорчиж болох уу?
Хугацааны хувьд түүх хэзээ ч давтагддагүй. Түүх яагаад давтагдаж байгаа юм шиг санагддаг вэ.
Түүх давтагддаггүй харин түүхийн хэмнэл (цикл)- "график" давтагддаг байна. Энэ нь түүх давтагдаж байгаа мэт сэтгэгдлийг төрүүлдэг.
Өнөөдрийг хүртлэх бидний гайгүй мэдэж байгаа ертөнц (нарны аймаг, дэлхий, хүмүүс) нь тодорхойгүй хугацааны өмнө эхэлсэн маш олон үйл явдлуудын үр дүн. Үйл явдал бүр өмнөх үйл явдал дээр суурилдаг учир тасралтгүй цикл маягтай явдаг. Өнөөдөрт өчигдөр нөлөөлсөн байдаг гэсэн үг. Нэгэнт өчигдөр өнгөрөөд түүний үр дүнд өнөөдөр болсон учраас дахиад өчигдөр болох боломжгүй. Яагаад гэвэл өнөөдрийн дараа маргааш болдог тийм циклтэй юм.
Ертөнцийн хувьсал хөгжил нь хугацааны чиглэлийн (өнгөрснөөс - ирээдүй) дагуу явдаг.
Ертөнцийн оршин тогтнолын үндэс нь тэгш хэм (equilibrium) байна. Тэгш хэм нь хууль маягтай үйлчилдэг.
Тэгш хэм байнга хадгалагдана. Тиймээс цикл нь өөрөө бас тэгш хэмтэй явагдана. Энэ үйл явцын циклийг хүмүүс хувь тавилан гэж нэрлэдэг.
Харин тэгш хэмийн "тэнцвэрт цэг" (balancing point) циклийн аль хэсэгт яваагаас хамаарч өөрчлөгдөж байна.
Амьтай амьгүйн холбоо
Хүмүүс амьтай ба амьгүй зүйлсийг тусад нь авч үзэх гээд байдаг. Гэтэл амьтай ба амьгүй зүйлс нь хамтдаа ертөнцийн хэсэг гэдгийг мартаж болохгүй юм. Эд хамтдаа хувьсаж өөрчлөгдөж байдаг.
Амьд бүр дээр ойлгож мэдсэн зүйлс нь амьгүй зүйлст хамаарах эсэх нь харин тодорхойгүй юм. Энэ тал дээр шинэ хууль нээх шаардлагатай нь ойлгомжтой.
Тухайлбал нэг уулыг онголоод шүтдэг гэж бодоход овоо хэдэн мянган жилийн өмнө тэр уул байгаагүй шүү дээ, дахиад хэдэн мянган жилийн дараа бас тэр уул байхгүй болно.
Хүйн холбоо гээд яриад байдаг нь санамсаргүй учиртай. Яагаад гэвэл ертөнцийн үйл явцын циклд амьд хүн, амьгүй байгаль (ангараг дээрх байгалийг бас оруулаад) цугтаа, салшгүй оролцдог билээ. Хүн амьгүй байгалийн дэд циклд хэт их нөлөө үзүүлбэл эргээд ертөнцийн үйл явцын циклд нөлөөлөх "аюултай". (Би 10,000-50,000 жилийн дараа болж магадгүй юмыг ярьж байна)
Хүний цикл
Хүн төрлөхтөн ертөнцийн хэсэг мөн. Тиймд хүн төрлөхтөн ертөнцийн циклийг даган хувьсана.
Хүмүүс хамтдаа амьдардаг бөгөөд тэр үзэгдлийг нийгэм гэж нэрлэдэг.
Нийгэм орших 2 үндсэн шалтгаан байна.
1. Синерги буюу 2 хүн нийлээд хийсэн бүтээмж нь тус тусдаа хийсэн бүтээмжээс ямагт илүү байх үзэгдэл.
2. Хүнд өөрт нь ашиггүй байхад бусад хүнд тус хийх гэсэн эрмэлзэл.
Ертөнц өөрийн түмэн дэд циклүүдтэй. Түүний нэг дэд цикл нь хүний нийгмийн цикл.
Хүний нийгмийн хувьсал өөрчлөлт нь ертөнцийн дэд цикл байх хангалттай бөгөөд хүрэлцээтэй нөхцөл нь хүний нийгэм ертөнцийн нэгэн үйл явц болж - түүнд нөлөө үзүүлдэг явдал мөн. (байгалийн бохирдол - сүүлт одыг устгах г.м)
Хүний нийгмийн супер цикл нь "эхлэлээс - сайн сайхан ирээдүй рүү" гэсэн цаг хугацааны чиглэлтэй. Үүний үндэс нь хүний ухамсарт оршин байх hope-р тэжээгддэг.
Хүн бүрийн амьдрал энэхүү супер циклийн сая сая дэд циклийн нэг хэсэг болж өнгөрдөг.
Хүн бүр энэ циклд үүрэгтэй оролцох бөгөөд тэр үүрэг нь дараагийн үед илүү сайн сайхан ирээдүйг бий болгоход чиглэгдэнэ.
Үүний баталгаа нь өнөөдрийн та бид. Хэрэв ийм байдаггүй байсан бол та бид өнөөдөр агуйд сууж байх байсан. Та бид бол тоймгүй олон өмнөх үеийнхэний хөлсөн дээр боссон циклийн "өнөөдөр" цагт "олимпийн бамбарыг" үргэлжлүүлж яваа нөхдүүд.
Яагаад ч юм хүн сайн сайхан ирээдүйг хурдан нааш нь авчрах "шуналтай". Хүн бас бусад хүмүүст хийж буй сайн сайхан зүйлээ улам ихэсгэх "шуналтай".
Яагаад ийм "шуналтай" нь мэдэгдэхгүй юм. Энэ нь цаг хугацааны чиглэлийг зааж байна уу эсвэл төгсгөл байгааг харуулж байна уу? Эсвэл ердөө л цикл бүрт байдаг суурь шинж нь юм уу.
Ертөнцийн цикл
Цикл хэзээ эхэлсэн хийгээд хэзээ дуусах эсэх нь тодорхойгүй. Ингэж хэлэх нь ч буруу.
Ер нь циклд эхлэл төгсгөл байх ёстой эсэх тухай хариуг мэдэх хэрэгтэй.
Хүний циклийн хувьд энэ нь харьцангуй амархан. "Эхлэлээс - сайн сайхан ирээдүй рүү" гээд маш амархан тодорхойлж болно. Мэдээж үүн дотор ч гэсэн тодорхойгүй зүйлс олон бий.
Ертөнцийн циклийг хүн төрлөхтөн илүү сайн таньж мэдсэнээр сэтгэлгээний шинэ шинэ хувьсгалуудыг гаргана.
Шашин байх эсэх тухай асуудал нэг мөр шийдэгдэх болно.
Хүмүүс арай илүү сэтгэл хангалууд амьдардаг болох юм.
Зураг дээрх хүний үнэлэмж нь сайн ба муу гэсэн чиглэлтэй боловч үнэндээ бодит ертөнцөд сайн ба муу гэсэн чиглэл үгүй.
Энэ нь хүн спиралийн чиглэлийг тайлбарлаж буй хэлбэр юм. Тухайлбал хүний үнэлэмжээр дэлхийн дулаарал нь муу боловч бодит ертөнцөд энэ нь ердөө спиралийн нэгэн үйл хөдлөл байх юм.
Гэхдээ нэгэнт спирал чиглэлтэй байгаа тул бид өөрсдийн ойлгоцоор тайлбарлаж болно. Яагаад гэвэл одоог хүртэл биднээс илүү ухамсарт тайлбарыг бид олоогүй учраас.
2 comments:
amigui yum gej en orchlon ertunshud baidaggui yum, yum amid bietees shinjleh uhaanii heleer bol molekul gegch zuilees butdeg yum. Amitai amigui gej huvaadag bol materlist uzlees ulbaatai baih daa
Боддог ба боддоггүй гээд хуваагаад байгаа юм л даа. Тэрийгээ амьтай амьгүй гээд байгаа юм.
Post a Comment